Klantcase Vlaamsch Broodhuys
Recentelijk is het Vlaamsch Broodhuys klant van ons geworden. Dit prachtige bedrijf is opgericht en wordt nog steeds geleid door Dimitri en Diante Roels. Met heel veel passie en met oog voor kwaliteit en details.
Reset en volle focus
Het Vlaamsch Broodhuys is bij ons klant geworden omdat wij hen konden helpen bij de verdere ontwikkeling van hun bedrijf. Na de coronacrisis hadden Dimitri en Diante behoefte aan een reset van hun bedrijf.
De samenwerking
Na twee jaar van “crisis” management hadden zij sterke behoeft aan meer structuur in hun bedrijf, zodat zij zelf weer aan die zaken konden werken die zij leuk vinden, waar zij hun energie vandaan halen en die goed zijn voor het bedrijf. Het beste zuurdesembrood bakken, op zoek gaan naar die kleine leveranciers met mooie producten, nieuwe ideeën opdoen voor hun bedrijf en de verdere groei en ontwikkeling van hun bedrijf.
Gedreven, Gastvrij, Écht.
Uit gesprekken met Dimitri en Diante bleek dat zij hiervoor eerst de organisatie van HR en het HR- beleid op orde moesten krijgen. In samenwerking met onze partners (Bestaansrecht en Fresh Creatives) zijn de kernwaarden van het bedrijf geformuleerd (Gedreven, Gastvrij, Écht), de werkenbij-website vernieuwd met nieuwe teksten en fotografie, de HR-afdeling opgezet en bemenst en het HR-beleid geactualiseerd. Ook zijn de plannen voor de opzet van het servicekantoor, het sales- en marketingteam en de winkels geactualiseerd. De uitkomst is onder andere dat zij vijftig nieuwe medewerkers hebben kunnen aantrekken, waardoor bijna alle winkels en de bakkerij weer volledig zijn bezet met gekwalificeerd personeel. Het loont echt even de moeite om de website van het Vlaamsch Broodhuys te bezoeken!
Ook wilden zij graag weten hoe de financiële zaken beter geregeld kunnen worden. Op ons advies is de financiering anders ingericht, in samenwerking met de huisbankier. Dit biedt het Vlaamsch Broodhuys meer flexibiliteit en autonomie tegen lagere uitvoeringskosten.
Betere verantwoordingsinformatie ten opzichte van een (cashflow) begroting en operationele informatie voor de managers van het Vlaamsch Broodhuys, Dimitri en Diante completeerde het geheel van verbeteringen. Hierom zijn we begonnen met de basis door de financiële administratie strakker in te regelen, waardoor doorlooptijden worden verkort en sneller, betere informatie beschikbaar komt. In de volgende fase wordt een project gestart voor de inrichting van een managementinformatiesysteem, specifiek voor de winkels, het horeca-concept en de bakkerij van het Vlaamsch Broodhys.